sitebuilder

Hoe meer containers er op een boot passen, hoe voordeliger dat is. Die regel geldt in het zakenleven van grote intercontinentale transportbedrijven. Maar er zitten grenzen aan het formaat van de boot. Hij moet namelijk nog wel door het Suezkanaal en onder de bestaande kranen kunnen varen.

Het grootste containerschip ter wereld

CONTACT OVER WEET IN WEET MAGAZINE ABONNEMENT NIEUWS

Het grootste containerschip ter wereld

Hoe meer containers er op een boot passen, hoe voordeliger dat is. Die regel geldt in het zakenleven van grote intercontinentale transportbedrijven. Maar er zitten grenzen aan het formaat van de boot. Hij moet namelijk nog wel door - bijvoorbeeld - het Panamakanaal, het Suezkanaal en onder de bestaande kranen kunnen varen. Ook is het vaak van groot belang dat een schip in de sluizen van de grote kanalen (zoals het Panamakanaal) past. Bovendien moet een schip goed in en uit de grootste havens er wereld, zoals Rotterdam, kunnen varen.
 
Het Zuid-Koreaanse bedrijf Daewoo Shipbuilding en Marine Engineering vestigde, met de bouw van het schip de CBM Marco Polo, een nieuw record. De CBM Marco Polo is 396 meter lang, 54 meter breed en heeft 16 meter diepgang. Daarmee kunnen maar liefst 16.000 grote zeecontainers worden vervoerd. Geen enkel schip ter wereld evenaart dit.
Om dit enorme gevaarte in beweging te krijgen, wordt er gebruikgemaakt van een motor met een vermogen van bijna 109.000 pk.

Er wordt echter gebouwd aan een schip dat nog groter is:
 

Weet meer:
http://worldmaritimenews.com/archives/71277




| More

Weet Magazine | Houten
ga naar http://www.facebook.com/Weetmagazine